Tuesday, April 26, 2011

experience is GOLD!

"hai, selamat datang ke KFC.
apa khabar? boleh saya bantu?
makan sini atau bawa balik.?

kami ada produk terbaru.."

assalamualaikum.. 

nahh.. aku keja dah.. hehe.. dari kelmarin lagi! penat..? tak la.. boring! menipu aje aku tau..? hahhaha :DDDD ye kawan2.. sememangnya penat. penat berdiri. tapi, kira standard laa bilang manager.. kasi iya ja bha.. :P

wooo... manyak pening kepala woo.. banyak nak ingat. banyak tak boleh dan bolehnyee. antara yang aku hairan, TAK BOLEH PELUK TUBUH! huh @__@ aku ne yang jenis peluk tubuh memanjang kena bebel tadi dee.. malu aku.. hahah.. kata manager, "MACAM KAU PULA YANG BOSS" .. uhh.. aku tak begitu tau. takpe takpe.. aten akan cuba try the best kehh.?

dan satu hal lagi yang aku malas, CUCI TANGAN EVERYTIME! seriusly! haha.. terhakis ja indaa.. hehe.. tapi betul la. menjaga kebersihan makanan pelanggan. korang penah pegi kfc..? penah sakit perut..? tak kan..? sebab kami (cashier) akan sentiasa cuci tangan selalu, even MASUK TANGAN DALAM POKET! macam je aku pegang benda lain.. hahaha :DDD

tapi, apa yang aku lalui sememangnya berharga.. senyum,mesra, itu yang kita mau sebagai customer. kan..? adaka yang mau kena layan oleh orang yang muka masam kalah2 makan mangga..? jeling2? takde kan..? semua nak yang terbaik dan itu yang aku belajar. :)

aku rasa la kan, apa yang aku cakap hari ne akan berlainan dari hari ke hari. pasal, hari yang lain, pressure lain. kan.? mana la sama.. belajar pun macam tu. subjek hari ne, takkan sama macam hari lain. so, i have to motivate myself time to time so that i can make my customer satisfy with service.. wueekk :PPP

so, from now. be strong! be careful! banyak sabar! dan senyum selalu. macam manager aku cakap.. "kalau c fatin tak senyum, takut aku mau tengok" hahaah.. macam muka vampire dee..  actually, nak upload jugak gambar aku pakai uniform tapi esokla. tak larat nak upload ne. bah, see you next post.

smile and steady.

sogood

p/s: korang perasan tak aku balik2 mention pasal manager..? eheheh.. bukan pasal apa, tapi manager tu hensem.. hahaha.. gatal! XP

No comments:

Post a Comment