Thursday, May 19, 2011

assalamualaikum. :)

seperti rakan2 matrikulasi yang lain, mesti dorang dah dapat result masing2 dan sama macam aku. and this is so .. make me speechless. aku sanggup nak online guna daily broadband semata2 nak online dan cerita pasal dalam hati aku ne. baca k.

aku tak dapat yang aku mau. iya. aku tidak belajar. aku nyesal.? macamana.? datang balik ka.? dan sekarang aku mau sambung belajar.  dan DEGREE. kalau tempat lain kena suruh, kasi kawen ja aku. =.=' wth.

minta maaf mama dan bapa, aku inda bagi yang terbaik. aku bersyukur sebab aku lulus dan tidak mengulang whatsoever. alhamdulillah. Allah masih sayang aku. :)

dan aku sekarang dalam dilemma. sorrow. unhappy. eceehhh.. macam iklan tv pulak. tapi hakikatnya itu. kos yang aku nak ambil, marine biology, aku lepaskan sebab memang aku tak layak pohon dan kurang syarat. dan aku sekarang nak membuat keputusan TERBESAR DALAM HIDUP AKU. dan aku berharap dapat hidayah dari Allah. dengan lafaz bismillah,

AKU NAK KELUAR DARI JURUSAN SAINS. 

ouhh.. memang besar perubahannya ya ALLAH. aku selama bertahun2 belajar sains. dan aku decide macam itu. sebab aku nampak potensi aku lebih kepada matematik. insyaAllah aku lakukan pilihan yang terbaik. aku naik sebak jugak bila bapa mama terus bagi sokongan suruh aku ambil bio marine sambil cakap " ko try la dulu. rezeki ALLAH tentukan. nanti mama tanya kawan mama di ums." terima kasih mama bapa. :)

dan tadi bapa tanya aku," aten, matematik ne lain. ko bukan macam biologi dan kimia boleh tukar. semua number. kau pasti.?" aku jadi semakin tak bersuara dan macam kena kunci mulut. ku harapkan apa yang aku pilih nanti, dapat memberi perubahan besar dalam hidup aku.. manusia layak dapat peluang kedua dengan usaha. :)

tata. :)

No comments:

Post a Comment